مقالات

راهنمای جامع خرید دیوان حافظ

راهنمای خرید دیوان حافظ

کتاب حافظ یکی از کتاب‌هایی است که با وجود گذشت صدها سال، همچنان در بسیاری از خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. کتاب دیوان حافظ برای فارسی زبانان اهمیت بسیار زیادی دارد و نشان دهندۀ فرهنگ، عرفان و عشق است. مردم معمولاً در شب یلدا علاقه دارند هنگامی که دور یکدیگر جمع می‌شوند، از حافظ بخوانند.

فال حافظ برای فارسی زبانان اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد به آن اعتقاد قوی دارند. از این رو تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی تمایل دارند یک دیوان حافظ کامل و جامع خریداری کنند که بتوانند برای سالیان طولانی از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید دیوان حافظ را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری به خرید این کتاب بپردازید.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: همه چیز درباره دیوان حافظ

خصوصیات ظاهری دیوان حافظ

اشعار زیبا و شاعرانه حافظ توانسته است تاکنون قلب بسیاری از مردم را به دست بیاورد. خواندن مصرع و ابیات حافظ، آرامش بخش روح بسیاری از افراد است. در ادامۀ مطلب راهنمای خرید دیوان حافظ، برخی خصوصیات ظاهری دیوان حافظ را بیان خواهیم کرد.

راهنمای خرید کتاب دیوان حافظ

  • نوع کاغذ

اگر تاکنون توانسته باشید چندین کتاب حافظ را از نزدیک ببینید، خیلی زود متوجه خواهید شد که جنس کاغذهای کتاب‌ها با یکدیگر متفاوت است. در واقع همین تفاوت جنس کاغذ است که باعث تفاوت قیمت دیوان حافظ نیز می‌شود. برخی دیوان‌های حافظ قیمت بسیار زیادی دارند.

  • کاغذ تحریر:

ارزانترین نوع کاغذی که برای چاپ کتاب حافظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاغذ تحریر است که امروزه در بسیاری از چاپخانه‌ها و انتشارات نیز از این کاغذ استفاده می‌شود.

  • کاغذ روغنی:

کاغذ روغنی که بسیاری از افراد متوجه کیفیت و زیبایی آن هستند، یکی دیگر از کاغذهای مناسب برای دیوان حافظ است که نسبت به کاغذ، تحریر ضخیم‌تر است و همچنین کیفیت بالاتری دارد که به آن کاغذ گلاسه نیز گفته می‌شود.

  • کاغذ عطری:

مورد بعدی، کاغذ عطری است که استفاده از آن سبب می‌شود دیوان حافظ قیمت بسیار زیادی پیدا کند؛ اما در عین حال بسیار جذاب و ماندگار است.

  • نوع خط کتاب

معمولاً ابیات شعرهای حافظ شیرازی با خط نستعلیق، زیبایی بیشتری دارد. اگر تاکنون کتاب حافظ را از نزدیک دیده باشید، متوجه می‌شوید که اشعار حافظ با خط نستعلیق و مفهوم هر شعر با خط کتابی و کامپیوتری نوشته می‌شود. در هر صورت می‌توان برای نوشتن اشعار نیز از خط کتابی و کامپیوتری استفاده کرد.

  • ابعاد کتاب

در ادامۀ مطلب راهنمای خرید دیوان حافظ، باید گفت امروزه کتاب حافظ حتی در اندازه‌های جیبی نیز قابل تهیه است. به گونه‌ای که می‌توان آن را همه جا به همراه خود حمل ‌کرد؛ اما اندازه‌های بزرگتر نیز وجود دارند که دارای قطر و ارتفاع بیشتری هستند و معمولاً در خانه‌ها از آنها استفاده می‌شود.

  • متداولترین ابعادی که برای چاپ دیوان‌حافظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابعاد ۲۵ در ۱۷ سانتی‌متر است.
  • کتاب‌های جیبی معمولاً با ابعاد ۱۲ در ۱۷ سانتی‌متر چاپ می‌شود.
  • حتی اندازۀ بزرگتر کتاب دیوان حافظ که به آن قطع رحلی گفته می‌شود نیز وجود دارد که ابعاد آن ۳۵ در ۲۵ سانتی‌متر است.
  • نقش و نگار و تذهیب

معمولاً از تذهیب و نقش و نگار و مینیاتور در چاپ‌های مخصوصی از دیوان حافظ استفاده می‌شود که به جنس کاغذ آن بستگی دارد. به عنوان مثال در جنس کاغذ روغنی معمولاً استفاده از نقش و نگار و تذهیب، زیباتر و بهتر خواهد بود. به همین دلیل کتاب‌هایی که دارای جنس کاغذ گلاسه بوده و از نقش و نگار و مینیاتور در آن‌ها استفاده شده باشد‌، قیمت بالاتری دارند.

این تذهیب و نقش و نگار ممکن است توسط نقاشان و استادان عالی رتبه‌ای مثل استاد فرشچیان، استاد هنر یا استاد خداپناه انجام شود. در صورتی که به این شکل کشیده شوند، قطعاً قیمت کتاب حافظ بالاتر خواهد بود، اما ممکن است به شکل کامپیوتری یا کپی نیز تهیه شود؛ ولی کیفیت حالت اولیه را نخواهد داشت.

پیشنهاد به مطالعه: عروس قرآن چه سوره ای است؟

از کدام انتشارات، کتاب حافظ را تهیه کنیم؟

خرید دیوان حافظ نفیس

در ادامۀ راهنمای خرید دیوان حافظ، باید گفت به دلیل پرفروش بودن کتاب دیوان حافظ، انتشارات مختلفی در سراسر کشور فعالیت داشته و به چاپ این کتاب می‌پردازند؛ اما برخی از آنها دارای اعتبار و ارزش بیشتری هستند. زیرا تجارب بالاتری در زمینۀ فروش و انتشار کتاب دیوان حافظ دارند که در ادامه یکی از بهترین این انتشارات را معرفی می‌کنیم.

  • انتشارات پیام عدالت

فعالیت انتشارات پیام عدالت به سال‌ 1372 و حتی سال‌ها قبل از این تاریخ بر می‌گردد. این انتشارات در حوزه‌های متفاوتی همچون؛ کودک و نوجوان، شعر و ادبیات، کتاب‌های نفیس و دیگر حوزه‌ها فعالیت داشته و مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است. یکی از کتاب‌های نفیس این مجموعه، دیوان حافظ است.

انتشارات پیام عدالت سعی بر آن داشته تا بهترین کیفیت از کتاب دیوان حافظ را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. لازم به ذکر است انتشارات پیام عدالت در چاپ کتاب دیوان حافظ، بهترین مینیاتور و تذهیب را به همراه بهترین نوع کاغذ به کار گرفته است.

مقایسه مراکز خرید کتاب دیوان حافظ

اگر به کتابخانه‌های معتبر شهر خود مراجعه کنید، می‌توانید به راحتی کتاب حافظ را از انتشارات مختلف خریداری کنید و نگرانی از بابت پیدا کردن کتاب حافظ با کیفیت نخواهید داشت؛ اما در صورتی که قصد داشته باشید به شکل آنلاین یا اینترنتی کتاب حافظ را خریداری کنید، شاید مراکز زیادی برای فروش دیوان حافظ وجود نداشته باشد. بنابراین سعی کنید بر اساس راهنمای خرید دیوان حافظ ، بهترین کتاب را خریداری کنید. با جستجو در صفحات گوگل، وب‌سایت‌هایی نمایان خواهد شد که می‌توانند کتاب حافظ را با کیفیت بالا به فروش برسانند.

  • وبسایت پیام عدالت

یکی از مراکز فروش آنلاین کتاب دیوان حافظ، فروشگاه پیام عدالت است که طی سال‌های گذشته، اعتبار و ارزش خود را به مشتریان نشان داده است. شما عزیزان می‌توانید علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه پیام عدالت، از طریق اینترنتی نیز جهت خرید دیوان حافظ اقدام نمایید.

شما می‌توانید به سادگی هر چه تمام در وب‌سایت پیام عدالت جستجو کرده و دیوان حافظ را یافته و فرآیند خرید اینترنتی خود را انجام دهید. لازم به ذکر است نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد که نشانی برای پرداخت‌های امن مالی در فضای مجازی است، در وب‌سایت پیام عدالت مشاهده می‌شود و شما با خیالی آسوده امکان پرداخت هزینه محصول را دارید.

  • دیجی کالا

یکی دیگر از این وب‌سایت ها، دیجی کالا است که کتاب حافظ، بسیاری از کالاها و وسایل دیگر را با کیفیت بالا به فروش می‌رساند. دیجی کالا یک مرکز فروش معتبر انواع محصول و ارسال مرسولات است.

از مزایای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا این است که شما محدود به یک کتاب حافظ نیستید، بلکه می‌توانید دیوان حافظ را با ابعاد و اندازه‌های مختلف از انتشارات مختلف پیدا کرده و آن را خریداری کنید. اما در هر صورت ممکن است

به دلیل حضور فروشندگان مختلفی که توسط فروشگاه دیجی کالا محصولات خود را به فروش می‌رسانند، در نهایت یک محصول بی کیفیت به دست شما برسد. همچنین متأسفانه نمی‌توانید از این وب‌سایت کد تخفیف دریافت کنید. این امکان نیز وجود دارد که کالا دیرتر از زمان مقرر به دست شما برسد.

  • ترب

راه دیگر خرید اینترنتی کتاب دیوان حافظ، از طریق وب‌سایت ترب است. در واقع وب‌سایت ترب محصول را به صورت مستقیم عرضه نمی‌کند، بلکه فروشگاه‌هایی که این کتاب را می‌فروشند، به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید در وب‌سایت ترب انواع مختلفی از محصولات را مشاهده کنید. فروشگاه‌هایی که توسط ترب محصولات خود را به فروش می‌رسانند، معمولاً از لحاظ کیفیت و امتیاز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

با توجه به اینکه از طریق این وب سایت نیز فروشندگان بسیار زیادی می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند، امکان اینکه محصول بی‌کیفیت به دست شما برسد نیز وجود دارد. ممکن است قیمت‌هایی که در وب‌سایت ترب وجود دارد با قیمت واقعی آن در بازار تفاوت داشته باشد.

نکات مهم هنگام خرید دیوان حافظ

راهنمای خرید دیوان حافظ عطری

در ادامۀ این مطلب از راهنمای خرید دیوان حافظ، نکات مهمی در خصوص خرید دیوان حافظ بیان می‌کنیم.

  • توجه به ابعاد کتاب

اگر علاقه دارید کتاب حافظ را همه جا با خود حمل کنید و در عین حال یک کتاب با اندازه و ابعاد متناسب داشته باشید، قطعاً کتاب حافظ رحلی برای شما مناسب نخواهد بود. اندازۀ کتاب حافظ ۱۷ در ۲۵ برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

  • قیمت کتاب

مورد بعدی که در راهنمای خرید دیوان حافظ بیان شده و هنگام خرید باید به آن توجه کنید، قیمت کتاب حافظ است. قیمت کتاب حافظ به مسائل مختلفی بستگی دارد. یکی از موضوعات تأثیرگذار بر قیمت نهایی کتاب حافظ، جلد کتاب است.

جنس کتاب نشان دهندۀ زیبایی ظاهری دیوان حافظ است. به همین دلیل از جنس‌های مختلفی مثل گالینگور یا سلفون استفاده می‌شود. جنس چرم مصنوعی و چرم طبیعی نیز برای کتاب حافظ وجود دارد که مشخص است چرم طبیعی قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی خواهد داشت. همچنین هر چقدر که صحافی کتاب حافظ با حوصله و وقت بیشتری انجام شده باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

  • تفسیر اشعار

دیوان حافظ، یکی از بهترین کتاب های ادبیات کلاسیک ایران است و بسیاری از افراد علاقه دارند تنها دیوان حافظ را خریداری کرده و اشعار آن را مطالعه کنند؛ اما اگر جزء افرادی هستید که علاقه به گرفتن فال حافظ دارید، قطعاً تفسیر اشعار حافظ برای شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. با توجه به اینکه افراد زیادی تاکنون به تفسیر اشعار حافظ پرداخته‌اند، بهتر است شما از انتشارات مورد تأیید وزارت علوم این کتاب را خریداری کنید.

  • انواع تصحیح کتاب حافظ

تصحیح کتاب حافظ یکی دیگر از مواردی است که شما باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. تصحیح‌های مختلفی برای کتاب حافظ وجود دارند که شامل تصحیح قزوینی، تصحیح خانلری، تصحیح سایه و تصحیح سلیم نیساری هستند.

در این مقاله دربارۀ راهنمای خرید دیوان حافظ به طور کامل صحبت شد. مردم به خصوص فارسی زبانان، علاقۀ زیادی به نگهداری و خرید کتاب‌های اشعار قدیمی مثل خرید بوستان سعدی و دیوان حافظ دارند. به همین دلیل اگر قصد دارید یک کتاب با کیفیت خریداری کرده و به عنوان یک یادگار ارزشمند در منزل یا محل کار خود از آن نگهداری کنید، باید به نوع کتاب نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید. چاپ‌های گوناگونی برای کتاب دیوان حافظ وجود دارد و در این مقاله یک راهنمای خرید دیوان حافظ بیان شده است که می‌تواند کمک بزرگی برای خرید کتاب شما باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “راهنمای جامع خرید دیوان حافظ

  1. افسانه گفت:

    درود بر شماااا
    قیمت این کتاب درج نشده ،ممنون میشم قیمت لطفاااا؟؟
    آیا ارسال دارید و چند روزه ارسال میشه ؟؟؟
    ایاااا قبل شب یلدا بدستمون میرسه ؟

    1. weblifeseo گفت:

      بله حتما
      با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.